onsdag den 17. september 2014

En verden af smag - Chili






Jeg ELSKER chili.
På alle måder og i alle afskygninger.
I hvert fald i de afskygninger,
som jeg har prøvet indtil nu :-)






Det har jeg ikke altid gjort.
Faktisk kendte jeg ikke særlig meget til chili
før min S Ø D E kollega Erling introducerede mig for den.

Første gang jeg prøvede chili var i et pitabrød.
Det er efterhånden blevet lidt at en tradition 
af købe pitabrød i frokostpausen hver onsdag :-)

Og en dag fik Erling mig overtalt til at prøve at tage lidt chilisauce på,
og siden dengang har jeg været super fan af chili.

I dag fik jeg disse hjemmedyrkede citron chili af Erling,
som I kan se på billedet.

De har styrke 7, så de er rimeligt stærke,
for en nybegynder som mig.

Nu er de renset og klar til enten at komme i fryseren,
eller også prøver jeg at lave min egen chilisauce af dem.
Det har jeg ikke helt afgjort endnu,
men ét er sikkert,
jeg GLÆDER mig til at spise dem :-)

Så hvis der nogen af jer derude, 
som kender til nogle gode opskrifter med chili
tager jeg gladeligt imod :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar