tirsdag den 18. februar 2014

Ellen - 100 år med lyst til livet



I går hyggede Sofie og jeg med en tur på Ågerup Bibliotek,
som ligger 5 minutters gang fra hvor vi bor.

Her lånte Sofie MASSER af bøger, mens jeg kun lånte et par stykker.

Da vi kom hjem lavede vi os en dejlig kop varm kakao,
satte os i sofaen og læste i et par timer.

Det var SÅ HYGGELIGT.
Dejligt at Sofie er lige så glad for at læse, som jeg er :-)






Kan I huske programmerne 'Uventet besøg' på DR 1 med Puk Elgård som vært?

Programmet handlede om danskere, der havde bosat sig langt, langt væk fra Danmark,
og som af en eller anden grund ikke havde set familien i lang tid.

Den medvirkende anede ikke, at Puk Elgård havde medbragt et kært familiemedlem, 
og de bliver så genforenet sidst i programmet.

Super program, og ofte ganske rørende.

Én af disse medvirkende var netop Ellen.
En 97-årig gæv kvinde, som skulle til Alaska og overraske barnebarnet.

Ellen gjorde et så stort indtryk på de danske seere med sit gode humør og gåpåmod,
at der blev lavet yderligere programmer, kun med hende.

I bogen 'Ellen - 100 år med lyst til livet' kan man læse om alt det 
Ellen nåede at opleve i løbet af de 100 år, hun levede.
Fortalt i en muntre tone og med tilbageblik til barndommen og frem til 2005,
hvor Ellen døde 3 uger før sin 101 års fødselsdag.

Et lyst sind formåede Ellen at have gennem hele livet,
og en altid positiv forventning om alt det spændende,
hun endnu skulle opleve, og som lå lige rundt om hjørnet.

Sikke et liv og sikke en kvinde.
Spændende og sjov læsning,
specielt episoden om limousinen sidst i bogen.
Her var jeg nær faldet ned at sofaen af grin :-) :-) :-)

En bog, jeg absolut kan anbefale.



Købte en fin opstammet blomst i går,
som står og pynter på sofabordet.

Billedet er dog ikke specielt velvalgt,
da den er vist længst til højre i billedet :-)
Men pyt, man kan sagtens se den.

Nu må jeg løbe.

Vi ses senere :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar