søndag den 19. januar 2014

Påklædningsdukke i træ - Lille Marie






For nogle år siden fik Sofie denne søde, søde magnetiske påklædningsdukke Lille Marie af farmor,
købt i Magasin i København.

 
Lille Marie er lavet af træ og ligger i den sødeste trækasse, 
der er ruminddelt til kjoler, bukser, hatte m.m. 

 
Både Lille Marie og tøjet er magnetisk,
så når Lille Marie står op i den medfølgende holder,
sidder tøjet lige så fint på hende.


Lille Marie i fin grøn kjole med tilhørende hat.

Er hun ikke fin?
Kan godt forstå, hvorfor Sofie er så glad for hende.




5 kommentarer:

  1. De er bare så fine! Selv husker jeg godt klæden ved klippe-klister versionen, men de her er noget mere holdbare tænker jeg (;

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne
      DET husker jeg også :-) Jeg lavede også selv masser af påklædningsdukker ud af papir og tegnede selv tøj til dem. Det var sååå hyggeligt :-) Det har jeg faktisk også gjort sammen med min datter Sofie, og hun var lige så glad for selv at tegne og male tøjet til dukken, som jeg var. Masser af gode timer har vi brugt på at være kreative sammen. DET er hyggeligt.
      Fortsat god søndag.
      Kram Jeanette

      Slet
  2. Åh! Nu skal jeg svømme hen i nostalgi. Da jeg var barn under og lige efter Krigen havde vi ikke så meget at lege med. Men påklædningsdukker havde vi. Af pap og papir. Ikke så mange købedukker, men nogle, som vi tegnede af efter hinandens, og som vi tegnede tøj til. Min yndlinngs var Brenda, som blev bragt nogle få år efter Krigen i et af ugebladene. Mit eksemplar var så en dukke, som store Karen (14 år) på den anden side af gaden tegnede til mig (en lille halv snes år). Jeg har hende endnu og tager hende somme tider frem og 'leger' lidt, dvs tegner. I lang tid har jeg haft 8 m skotsk sildebenstweed liggende, som jeg skal have syet et buksesæt af, og nu trorj jeg, at det skal være. Frem med Brenda og papir og farveblyanter og planlægge. Er det ikke en skøn beskæftigelse en stridt blæsende og grumme kold januareftermiddag?
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  3. Kære Jytte
    Jo, DET er det i hvert fald :-) Som jeg også lige har skrevet til Anne, lavede jeg også selv påklædningsdukker som barn og tegnede tøj til. Jeg ELSKEDE det og kunne bruge timer på at klæde dem på og tegne fint tøj, hatte og tasker til dem :-) Min datter Sofie er heldigvis også meget glad for at lave hendes egne påklædningsdukker. Desværre har jeg ikke ligesom dig gemt mine påklædningsdukker. Det havde ellers været sjovt at se dem i dag. Du må oploade et billede på din og din datters blog, når du har syet buksesættet :-) Jeg er så spændt!! :-)
    Kh
    Jeanette

    SvarSlet
  4. HELLO VIEWERS

    TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN $300,000.00USD FROM A FINANCE COMPANY LAST WEEK Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    Do you need a loan to start a business or pay your debts {Dr.Benjamin Scarlett Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine with a loan finance. Get your Blank ATM card or CREDIT CARD deliver to your doorstep that works in all ATM machines all over the world with the help of BENJAMIN LOAN FINANCE the ATM cards can be used to withdraw at the ATM Machines or swipe, at stores and POS. they give out this cards to all interested clients worldwide, If you need a loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Email drbenjaminfinance@gmail.com

    THANK YOU ALL

    SvarSlet