tirsdag den 14. januar 2014

A little something for you - DIY




Jeg elsker at lave små hjemmelavede ting, og bruge dem som værtindegaver.
Det er ikke så tit jeg gør det,
og jeg gør det også kun til nogen, 
som jeg ved vil have en hjemmelavet gave.
 Andre gange - oftest - køber jeg en blomst, en buket eller en plante - afhængig af årstiden.

Jeg synes det er en sød idé at have en lille ting med til værtinden,
og jeg bliver ALTID selv så glad, når jeg selv får en værtindegave.

Her vil jeg vise dig, hvordan du nemt og billigt kan lave en personlig værtindegave.


I weekenden lavede jeg denne stjerne til en veninde, som jeg skulle besøge.


Stjernen er lavet af denne ler fra Panduro til kr. 59 for 400 gram.
Pakken ser virkelig ikke ud af meget, men det snyder.
For du kan virkelig lave MANGE ting ud af 400 gram.

Leret rulles med en kagerulle ud til ca. 0,5 cm tykkelse.
Tag en kageform og tryk ned i leret.
Brug et sugerør til at lave hul til snoren.
Når den har tørret i ca. 24 timer, sliber du evt. ulige kanter jævne.
Slut evt. af med at male stjernen i den farve du ønsker.
Sæt snor i og voilá en stjerne er født!


 Her har jeg pakket stjernen ind i en lille cellonfanpose købt i Søstrene Grene


 og bundet sort gavebånd om


Den søde gaveetikette har jeg downloadet HER.

Håber du kan bruge ideen :-)

Det næste jeg vil prøve at lave er en lille skål.
Viser billeder når jeg er færdig.

Há en fortsat dejlig aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar