torsdag den 9. januar 2014

Italy here we come :-)



Så er sommerferien planlagt :-)

Turen går i år til Italien, 
nærmere bestemt Malcesine ved Gardasøen, 
som ligger ca. 40 km fra Verona.


Hotellet er booket, og ligger skønt omringet på flere sider af bjerge.


Blandt andet ved foden af Monte Baldo,
hvor man kan tage svævebanen op.


Malcesine byder også på et smukt slot fra middelalderen.


Nærbillede af slottet.


Havnen i Malcesine.

Henrik tager allerede afsted 1 uge før, da han skal cykle til Bolzano i Italien,
som ligger ca. 1½ times kørsel fra Malcesine.
Der er ca. 100 cykelryttere tilmeldt det lokale cykelhold her fra Ågerup og omegn,
og Henrik er så én af dem :-)
Det er ikke første gang Henrik prøver at cykle så langt.
Forrige år var han også med, og da gik turen til Frankrig.
Da valgte børnene og jeg at flyve derned, og mødes med ham, da han ankom til Paris :-)

Sofie og jeg vælger dog at køre i bil til Italien.
2 dage før Henrik ankommer til Bolzano kører vi så afsted hjemmefra,
og tager en overnatning på vejen ned gennem Tyskland.
Den har jeg dog ikke bestilt endnu, og gør det heller ikke, 
men ser hvad der dukker op på vejen derned.
Vil for en gangs skyld ikke være afhængig, men tager det stille og roligt,
og så holder vi bare ind, når vi har lyst, Sofie og jeg :-)

Når vi så genforenes med Henrik i Bolzano,
deltager vi i afskedsfestmiddagen om aftenen med de øvrige fra cykelholdet,
tager en overnatning på hotellet og kører næste dag sammen til Malcesine.
Sofie og jeg har også vores cykler med,
så vi regner da med at cykle lidt rundt i området ved Malcesine.
Jeg har dog IKKE tænkt mig at cykle op af nogle bjerge.
DET overlader jeg til Henrik :-)

Eneste lille ØV, ØV er dog, at Christian for første gang ikke tager med på sommerferie :-(
Buhhhhhhhhhhhhhhhhh
Han GIDER simpelthen ikke at køre i bil hele vejen til Italien :-), 
og foretrækker helt klart charterferier, hvor man ankommer med fly,
og ligger og daser det meste af tiden ved poolen :-)
Og det er da også liige netop det han går og snakker om at gøre sammen med et par venner.
Ved nu ikke om det bliver til noget.
Vi får se.

Jeg kan nu også godt lide charterferier, men glæder mig også til en bilferie igen.
Det har vi ikke prøvet siden Sofie var 1 år, og da kørte vi faktisk også til Gardasøen i Italien.
Men det BLIVER godt nok MÆRKELIGT at tage på ferie uden Christian.
Det gør det!

Har du også planlagt sommerferie?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar