søndag den 13. august 2017

Min teenage-pige







13 år er min Sofie-pige nu,
og er dermed trådt ind i teenagealderen :-)

Kan slet ikke forstå,
hvor tiden er blevet af.
Synes lige hun var en lille pige,
som legede med dukkehus og bamser.

Bamserne er hun nu stadig meget glad for :-)
men ellers kan jeg godt mærke,
at hun er blevet ældre.

Trækker sig en del ind på hendes værelse
- med døren lukket -
og så ser vi ikke mere til hende og hendes veninder, før spisetid :-)






Jeg har været MEGET heldig med mine børn.
Søde, omsorgsfulde, betænksomme, morsomme og meget vellidte,
af såvel voksne som børn :-)

Og det er IKKE bare pral :-)




Sofie er meget kreativ og en læsehest om en hals.
Vi har mange af de samme interesser,
og jeg kan tydeligt se mig selv i Sofie :-)





Ved I egentlig HVORFOR det kaldes "teenage"alderen?

Jeg vidste det ikke, og googlede det derfor.
(Det internet, altså. Det ER da smart :-))

"En teenager er en person i alderen 13-19 år. 
Udtrykket stammer fra engelsk, hvor tallene fra 13 til 19 ender på "teen".

Teenagealderen er kendt som meget problematisk for både teenagere og deres forældre.
Begrebet blev opfundet i 1950'erne, hvor den stigende velstand i vesten,
medførte en længere periode mellem barndom og voksenliv,
som de unge brugte på at uddanne sig i."

Logisk forklaring, og derfor nemt at huske fremover, ikke?
Jeg hentede forklaringen HER.




Sofie's søde bluse er fra Copenhagen Luxe,
og halskæden med den blå sommerfugl købte hun i Italien.
Hun købte også en lignende halskæde, blot i en lyserød udgave, til én af veninderne :-)









De søde kanin sutsko købte vi også i Italien.
Dejlige bløde og varme, er de.






I torsdags sluttede sommerferien også for Sofie's vedkommende,
og hun er nu startet i 6. klasse.

Som tiden dog går :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar