søndag den 24. august 2014

Lidt køkkenpics





Her på en dejlig solrig søndag morgen
tænker jeg at jeg vil byde på lidt billeder af vores køkken alrum.


Elsker det dejlige lyse køkken,
og elsker at spisebordet er i køkkenet og ikke i stuen.




Mit fine viskestykke er fra By Nord.







Lampen er fra Tine K,
og billederne er malet af Per Hillo.

Piet Hein's elipse spisebord af Arne Jacobsen med to ekstra plader til,
som, når de ikke bruges, er gemt væk under bordet.

Når vi så har brug for lidt ekstra plads,
så er det bare at tage de ekstra bordplader frem,
og sætte dem i.

DET er da smart :-)

Spisebordsstolene er 7'er stole - også fra Arne Jacobsen.

Jeg ELSKER mit spisebord og mine spisebordsstole.
Det er MEGET nemt at holde,
og samtidigt et super flot design,
som jeg aldrig tror jeg bliver træt af.




Her sidder vi så og spiser
og kan kigge lige ud på haven.

Lige uden for vinduet hænger det hvide foderhus til fuglene fra Trip Trap,
og bag det kan man skimte det fine lille træ,
vi plantede for mange år siden midt på terrassen,
og som hver jul er pyntet med en juletræskæde.




Skabet på væggen hænger lige over for spisebordet,
og er efterhånden fyldt med alskens pynt.
Det kan være der snart skal ryddes lidt ud i det :-)
Men så er spørgsmålet blot,
HVAD skal jeg fjerne?




Mine fine taburetter,
som jeg købte af Stine, en norsk blogger med bloggen Vintage Chic,
da jeg var på konference i Norge for 2 år siden.

Den runde opslagstavle er fra House Doctor.
Den fik jeg i afskedsgave fra mine søde kolleger.



Køkkenet er fra samme år,
som huset er bygget,
nemlig 1985,
og køkkenelementerne er fra HTH.


Dvs. jeg har ikke et 
SUPER SMART NYT LÆKKERT KØKKEN,
men et køkken, der oprindeligt var i bøg med hvide plastikgreb.
Sådan så det ud, da vi flyttede ind :-)


Et par år efter malede vi det hvidt,
og satte nye stålgreb på skabe og skuffer.
Et nyt køleskab, vaskemaskine, ovn og emhætte blev også købt ind,
(også i stål)
og vupti, så var køkkenet som nyt :-) :-) :-)


Jeg vil MEGET GERNE have et nyt køkken,
men indtil det sker
(hvis det sker :-) )
så er jeg ganske godt tilfreds med køkkenet,
som det er nu.


Det er lyst,
det er hvidt
og det er MIT :-)


Nu er det tid til at komme i gang med dagen,
og den starter med at køre til Loop træning.


GLÆDER MIG :-)

Vi ses.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar