onsdag den 19. marts 2014

A rolling stone





kan man måske ikke ligefrem kalde min Sofie-pige :-)
men at hun har et eller andet med sten,
er hævet over enhver tvivl!!!




I mandags kom Sofie glad og fro hjem fra skole og SFO med en STOR sten!!!!
Den havde fået malet ansigt og fødder,
og da vi måbende stod og kiggede på stenen,
sagde hun - lidt indigneret - 

'JAMEN, MOR, KAN DU IKKE SE AT DET ER EN BJØRN?'




'EN BJØRN!!!!!!', røg det ud af munden på mig, før jeg nåede at tænke mig om.

'JA, OG DEN SKAL MALES BRUN!'

'ÆHHMMMMM, FOR DET FØRSTE HAR VI IKKE NOGET BRUN MALING, SOFIE,
OG FOR DET ANDET, HVOR HAR DU TÆNKT DIG, AT DEN SKULLE VÆRE???'



'JAMEN, HVID MALING HAR VI DA, MOR, OG SÅ KAN DET JO BARE VÆRE EN ISBJØRN!!!'
Tja, selvfølgelig, så bliver det da bare en isbjørn, soleklart, altså.

Vi forhandlede os efterfølgende frem til, at den skulle pynte på terrassen.

Her er Sofie i gang med at male isbjørnen.
Når malingen er tør, skal ansigt og fødder males op igen.


Sofie er STOLT!!!!!

I mangel af bedre brugte vi et gammelt håndklæde sat sammen i nakken med klemmer,
for at beskytte tøjet :-)

Ja, vi er MEGET kreative i la familia :-)

Há en god aften, alle sammen.

2 kommentarer:

  1. Åhh ja de kære børn... De tænker helt anderledes end vi voksne, heldigvis!
    Jeg er sikker på det blev en fin isbjørn

    ~ Mette

    SvarSlet
  2. Kære Mette
    Det bliver den helt sikkert :-). I dag har den fået anden og sidste maling, så den er klar i morgen til at få malet ansigt og fødder. Jeg er selv MEGET spændt på resultatet :-)
    Há en dejlig søndag.
    Kram
    Jeanette

    SvarSlet