søndag den 25. januar 2015

A quite sunday






I dag sov jeg sørme helt til kl. 7.00!!
Dejligt, dejligt, så det var en frisk og udhvilet Jeanette,
der vågnede op i morges.


Her er lidt billeder taget i går,
hvor jeg havde en anden ny bluse på,
som jeg har købt herover.





Kan rigtigt godt lide de paisley-mønstrede bluser,
som der er meget af herover.




Her er det en super, super blød grå top med pailetmønster foran,
og et par super dejlige jeans.
Begge købt her i Madison.

Jeans'ene er købt i Gab,
og blusen er købt i Hollister.
Bæltet havde jeg i forvejen.

Uhhh, jeg har købt MEGET NYT TØJ her :-),
men NU må jeg også slutte,
for faktisk er det liiiige ved at være temmelig kritisk
i forhold til at kunne have det med hjem i kufferten,
og det går jo ikke!! :-)




Dagen i dag startede med et l a n g t karbad.




Der er simpelthen ikke noget bedre,
end at ligge i badekaret samtidig med at man hører god musik på iphonen :-)




Det skulle være noget stille og behageligt at lytte til,
samtidig med at det virkede beroligende,
så valget faldt på Gherorghe Zamfir.

Jeg ELSKER Gherorghe Zamfir.
Hørte det første gang,
da jeg var omkring 20 år.
Det sted, hvor jeg tog sol,
(TÆNK AT MAN GJORDE DET!!!!!),
spillede altid panfløjtemusik af Gherorghe Zamfir,
og det var simpelthen noget at det mest skønne
at ligge og lytte til.

Ofte faldt jeg faktisk i søvn :-)




Nedenfor følger nogle billeder taget i går,
hvor Birthe, David og jeg var afsted og spise brunch inden de to skulle rejse hjem til Danmark.
Jeg skal jo lige blive én uge mere :-)





Her er det hjemløse,
der får udleveret mad.




Det lyder måske lidt underligt,
men faktisk har de hjemløse her i Madison det betydeligt bedre ,
end i så mange andre byer og stater i USA.

Folk er venlige over for dem,
sørger for at dele mad ud til dem,
som I ser på ovenstående billeder.

Der er et shelter, hvor de kan sove om natten,
og det er MEGET almindeligt her,
at når man er ude at spise på restaurenterne eller cafeerne
får man resterne, man ikke har spist, med i doggybags, 
som man så kan give til de hjemløse.

Jeg har været her nu i 2 uger,
og jeg har på INTET TIDSPUNKT SET at de hjemløse ikke har fået eller haft mad.
Det er faktisk almindeligt, at den enkelte har indtil flere doggybags stående
med al mulig forskelligt mad.




Her er vi på vej over til stedet,
hvor vi skal spise brunch.
Der er op til flere fine, fine huse her i byen.





Og det var så her,
vi skulle spise i dag :-)

På Room Café.
Når du går ind af døren,
skal du op ad en MEGET SMAL trappe,
og så til højre,
så er du inde :-)




Der var en L A N G kø,
men det gik faktisk rimeligt hurtigt alligevel,
og sørme om der ikke også pludselig var et ledigt bord :-)

Her spiser rigtig mange amerikanere brunch,
og stedet var super amerikansk,
og rigtig godt og ikke mindst hyggeligt.




Vand kunne man bare hente,
så meget af man ville.
Og det var RIGTIG vand,
og ikke vand med klor i,
som man ellers kan risikere at få
OGSÅ PÅ RESTAURENTERNE.

Vandet i vandhanen på hotellet indeholder også klor,
så det drikker jeg altså ikke :-)




Fine billeder på væggen,
og friske blomster
var med til at gøre det rigtig hyggeligt her.




Amerikanerne er helt syge med kager,
i alverdens afskygninger,
og flotte er de sandelig, må jeg sige.








Læg mærke til de SØDE, SØDE små smedejernstekander
midt i billedet!!!




Sådan én har jeg længe villet have,
og spurgte hvor de var købt.
Det viste sig at jeg kunne købe en (ny, selvfølgelig :-)) af ejeren,
og jeg sprang straks til :-)

Så nu har jeg den sødeste, sødeste lille smedejernsthekande,
I kan tænke jer.

Den vejer HELT VILDT meget,
men med i kufferten hjem SKAL den altså!!

Sådan er det.







Udsigten var vores bord.
Fik slet ikke taget billeder af maden,
men den var SUPER, SUPER GOD,
og der var rigeligt af den.

Faktisk så meget,
at jeg ikke spiste mere den dag!!!
Den kunne jeg simpelthen ikke.

Senere kommer der billeder fra en super fed coffee bar,
som vi var forbi samme dag efter vi havde shoppet lidt :-)

Jo, jo, jeg ELSKER at være her.
Elsker at shoppe,
og elsker at gå på restaurenter og cafeer.

Man kan NEMT blive afhængig af den her livsstil :-) :-) :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar