mandag den 1. juli 2013

Billeder er ikke bare billeder







Jeg er så heldig at én af Sofies skoleveninders far er en super, super dygtig fotograf, og ikke nok med det, han er også super god til at lære fra sig. 


Allerede for to år siden så jeg nogle virkelig flotte portrætter, som han havde taget af hans børn. De hang ude i gangen, og det var det FØRSTE jeg lagde mærke til, da jeg kom ind i gangen :-) De fleste af os tager helt almindelige billeder med vores kameraer - og VÆLDIG MANGE, mind you. Men så møder man én, som virkelig kan sit kram, og kan jo med al tydelighed se, at der er himmelvid forskel på hans og de fleste andres billeder, inkl. mine. Jakob kan tage portrætter, nærbilleder, billeder i bevægelse. Ja, alle mulige forskellige slags billeder, OG DE VAR BARE SÅ FLOTTE. (Puha, der er L A N G vej, vrææææl). 
Så da Jakob hentede sin datter Caroline, tog jeg mod til mig og spurgte til hvordan man tager nogle GODE billeder, og jeg viste ham eksempler på, hvad jeg mente, og PLUDSELIG var der gået to timer!!! - og det føltes som 10 minutter :-) 

Jakob viste forskellige indstillingsmuligheder på mit Nikon, og de valg jeg skulle gøre afhængig af, hvilket billede jeg skulle tage. Ind imellem tog jeg noter - og det blev til en HEL SIDE :-) - og bagefter skulle jeg så prøve det af






Traaaalaaaaaaa.

Billederne ovenfor er taget KORT TID EFTER Jakob gik :-) 
De er stadig ikke af samme format som hans, men jeg synes at de er blevet helt gode, og kan se fremskridt. 

Åhhhhh, hvor er det her altså spææææææændende!!!!!!!!!!!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar