fredag den 18. august 2017

På torvet i Roskilde







Med skolestart følger bl.a. indkøb af bogbind.
Nu har vi jo ikke brugt almindelig bogbind herhjemme i en del år efterhånden.
Ikke siden jeg faldt over bogbind i stof, der år efter år kan genbruges,
og som et ekstra plus kan det sørme også vaskes i vaskemaskinen :-)

Så det foretrækker vi,
og det kan bl.a. købes hos boghandlen.
Det var netop af den årsag,
at vi i lørdags kørte til Roskilde.

Sofie havde nemlig ikke nok i de bogbind hun havde,
så indkøb af nye var øverst på dagsordenen :-)





Henrik og Sofie gik derfor ind i boghandlen,
og imens fik Freja-vapsen og jeg tiden til at gå
med at besøge ynglingsboden på torvet.

Og se lige engang hvilken fin grøn plante, der kom med hjem :-)

En Musehaleaks, hedder den.
Dens latinske navn er Peperomia, fik jeg at vide.




Jeg fik også at vide, at det IKKE var en sukkulent,
så jeg skal sørge for at vande den et par gange om ugen.
Den må godt tørre lidt ud mellem vandingerne,
men må absolut ikke hverken druknes i vand,
eller stå i brændende sol.

Brændende sol er vel ikke et problem, tænker jeg,
men den DÅRLIGE sommer vi har her i Danmark i år :-)




Nu får den lige lov til at vokse sig - forhåbentlig - stor og bred,
og næste forår skal jeg så prøve at lave min egne stiklinger :-)

Topstiklinger, skulle være bedst, fik jeg at vide.

Bliver spændende :-)




ER der noget at sige til at det her er min ynglingsbod?

Mange, mange fine planter har de.





Så mens Sofie fik sit bogbind, 
fik jeg en fiiiin plante med hjem.

Ikke så dårligt :-)


2 kommentarer:

  1. Hvilke dage er der torvedage i Roskilde? Min kære veninde og jeg har tænkt os at tage en dag til Roskilde og torvedage er så hyggelige - det har vi ikke her oppe i Nordsjælland. Hilsen Birgit M.

    SvarSlet
  2. Kære Birgit
    Det er der hver onsdag og hver lørdag :-) Håber du og din veninde får en rigtig hyggelig dag. Der er i øvrigt masser af fine cafeer i Roskilde, bl.a. Kaffekilden, der ligger på Hestetorvet ved stationen :-) God fornøjelse.
    Kh
    Jeanette

    SvarSlet