søndag den 27. august 2017

Min første lejlighed!!!!





Nu skal I bare se noget sjovt :-)


Jeg fandt nogle gamle billeder fra min første lejlighed.
Her boede jeg da jeg lærte Henrik at kende :-) :-) :-)


Vi er tilbage i slut firserne!!!
Og ja, det ER M A N G E år siden :-)
Og det afspejler billederne da også, skal jeg love for :-)


En HELT anden stil,
men dog med lyse farver i fokus :-)




Vi er i en et værelses lejlighed i Karlslunde Strand,
hvor jeg voksede op og gik i folkeskole.

Forinden jeg flyttede ind i denne lejlighed,
havde jeg dog boet et par år på værelser.
For sådan var det dengang.
I hvert fald for mig,
for der var ikke mange studieboliger at få dengang,
og da slet ikke i Karlslunde Strand området :-)

Jeg var S U P E R glad for at bo her.
Det var en skøn lille - og forholdsvis - billig lejlighed,
og den første bolig, der var MIN egen.
Ja, ikke helt, naturligvis,
for det VAR jo en lejet lejlighed,
men alligevel :-)
Og med MIT navn uden for døren :-) :-) :-)


Jo, jo, det var sandelig stort - for mig :-)

Jeg er jo vokset op med kæledyr.
Hunde, katte, marsvin og undulater, ikke mindst.
Jeg SAVNEDE at have et kæledyr,
så der gik ikke lang tid, før jeg havde købt en undulat.
Fjumse, hed den (som alle mine undulater har heddet),
og jeg var SÅ glad for den :-)

Du kan se den her i vinduskarmen i dens fuglebur.
Nogle gange lukkede jeg den ud, så den kunne flyve rundt i rummet,
som den ville, og når den blev træt af det, fløj den selv ind i buret igen :-)
Det er DEJLIGT med kæledyr, og et super alternativ, 
når man bor så småt, som man jo gør i en et værelses lejlighed :-)




Sofabordet i bambus slæbte jeg hjem i bus !!! helt fra Glostrup.
(Havde jo ikke kørekort dengang, kun cykel. 
Tog først kørekort som 25 årig,
og har været SUPER glad for det siden :-))

Det var sat ned til kr. 500,-, og det var skisme MANGE penge dengang,
men jeg var bare HELT vild med det, så hjem kom det,
og ihhhhhhh, hvor VAR jeg GLAD for det :-)

Sofaen købte jeg også på tilbud.
Det var en udstillingsmodel fra Ilva, som var SÅ smart.
Begge armlæn kunne trækkes ned ligesom man kender det fra gamle drømmesenge
med et lille skub ind mod midten,
hvorefter man kunne trække den i den modsatte retning ned mod gulvet.
Og så var den i ynglingsfarven - allerede dengang - nemlig i hvid :-)
Jeg syede dog et betræk, som jeg ofte lagde ud over, for at beskytte sofaen.
Ville jo gerne kunne beholde den i mange år :-)

Gardinerne syede jeg også selv af lyst stof, som jeg havde købt billigt :-)
Og sofapuderne er også købt på tilbud, og jeg kan huske, at jeg syntes de var SÅ smarte :-)

Læg mærke til den STORE ghettoblaster og de STORE højtalere - ikke mindst :-)
Grammafonen kan I se på næste billede:-)

Attache tasken, som står foran sofaen,
har jeg SØRME ENDNU!
Er det ikke utroligt :-)




Masser af grønt at kigge på fra vinduerne,
men desværre var der ikke altan til lejligheden,
som min søn, Christian, har det i hans andelslejlighed,
som han købte for ca. 2½ år siden :-)


Ihhh, hvor ER det altså sjovt at se de her gamle billeder,
og sjovt at se ALLE de TING, jeg havde.
Både på væggen og i vinduskarmen for ikke at tale om reolen :-) :-) :-)

Den reol fik min svigermor, og hun har den STADIG den dag i dag.
Den står i hendes soveværelse, og indeholder masser af spændende sager :-)

Jeg har forsøgt at lave en plantegning over lejligheden :-)
Hvor mange kvadratmeter lejligheden var, kan jeg altså ikke længere huske,
men mon ikke den har været 25-30 m2.
Det tror jeg er et meget godt bud.

Lille var den i hvert fald med et lille tekøkken med overskabe, og et lille køleskab i højre side,
når man kom ind i rummet fra den lille gang.
Der var en bordplade i stål, ligesom Christian har det i hans lejlighed,
og så var der to små kogeplader, som gjorde det ud for et komfur.
Jeg købte en lille miniovn, så jeg også bl.a. kunne bage boller.
Det ELSKEDE jeg dengang :-)


Det var virkelig en dejlig lejlighed,
og jeg havde flere rigtig gode venner,
der også boede her i lignende små lejligheder.
Mon ikke der var en 15-20 lejligheder i alt?
Det tror jeg, og det lå i Egedalscentret.
Et lille center, hvor der både var indkøbsmuligheder, bager, bibliotek, bank og frisør.

Jo, det var et dejligt sted at bo,
og så i min barndomsby :-)
Kunne absolut ikke være bedre :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar