søndag den 24. november 2013

Tips til hvordan dine oploadede videoer på din blog også kan ses på IPAD


Jeg har igennem længere tid haft problemer med at se mine oploadede vidoer fra min blog på min IPAD, og det irriterede mig gevaldigt.

I dag fandt jeg ud af, hvordan DEN skulle klares, traalaaaaaaaaa :-)

Jeg tænker der kan være andre, som også bøvler med det problem, så her kommer en vejledning.

Det hele handler om at du skal lave den i HTML, og det gør du på denne måde:



Find den ønskede video på Youtube. I eksemplet ovenfor er det julefilmen 'Tre nødder til Askepot'.


Klik på 'Del' lige under videoen i højre side. (Ligger mellem 'Om' og 'Føj til'), og denne udvides med alle de forskellige ikoner, som du ser ovenfor.

Klik på 'Indlejring' (som jeg har markeret med en cirkel).



Hvorefter en lille kasse fremkommer, som viser HTML-koden for videoen.
Denne kopierer du over i dit blogindlæg.




I dit indlæg vælger du 'HTML' (ligger øverst i venstre side lige under navnet på din blog), hvorefter dit indlæg vises med HTML-koder, og du kopierer HTML-koden fra videoen ind her.

Stil dernæst curseren øverst i indlægget og tryk på retur-tasten nogle gange, indtil der er god mellemrum til videoen.

Gå nu tilbage til almindelig visning ved at vælge 'SKRIV' og fortsæt med at skrive og redigere dit indlæg, som du plejer.

Voilá.
Din video kan nu vises BÅDE på en pc og dine mobile enheder, inkl. IPAD :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar