mandag den 14. september 2015

Forvandling





Indrømmet.
Jeg har mine øjeblikke, hvor jeg forvandler mig.
FULDSTÆNDIGT OG HELT OG ALDELES!!!

Fra at være knap så kry 
til at være TEMMELIG HØJT I HATTEN :-)

Det indtræffer med sikkerhed altid,
når jeg hører Lone sige denne sætning

 'der var ingen huller, Jeanette'!!!

Så har jeg det som om,
en K Æ M P E S T O R sten falder fra mit hjerte,
og så KAN det nok være,
at der kommer gang i både smil og snakketøj igen :-)
Så godt det nu kan lade sig gøre,
når man har alskens tingester i munden.

Og hvad er det så jeg snakker om?
Jo, såmænd tandlægebesøg.

Jeg H A D E R at komme til tandlægen.
Lige fra at åbne døren,
hvor en ringetone tilkendegiver
at nu kommer man.
Som en anden slagtekalv
ind af døren,
og er parat til at møde sin skæbne.

Og lugten!!!!
Alene lugten hos tandlægen er
F O R F Æ R D E L I G T !!!!!

Og så sidder man dér,
i venteværelset,
og kan høre alle LYDENE!!!!

Fra bor, og suger og jeg ved ikke hvad!!!
GYYYYYYYYYYYYYS, og det der er værre, siger jeg bare.

Pludselig bliver man kaldt ind,
og så kan det nok være,
at jeg sidder/ligger i stolen i en fart,
og vil BARE HAVE DET OVERSTÅET!!
Hurtigst muligt.

Og min tandlæge, Lone,
som ellers er et både sødt, venligt og ikke mindst MEGET omhyggeligt menneske,
siger så til min lettelse,

'der var ingen huller, Jeanette'

Og det siger hun med et smil,
for efter næsten 25 år,
VED HUN GODT,
HVORDAN JEG HAR DET :-)
Og først da, kan jeg åbne munden og sige et par begavede,
og synes jeg selv, ret sjove kommentarer :-)

Og lige præcis dér sker forvandlingen.
Fra at være MEGET STILLE og knapt så kry,
til at være HØJ I HATTEN og snakketøjet på plads :-)
Jo, jo, én HAR jo ikke helt tabt mælet, trods alt :-)

Nå, nok om mit tandlægebesøg i dag.
Nu er det da heldigvis overstået for denne gang.

Næææ, så vil jeg hellere vise jer
vores FINE, FINE NYE HVIDE fjernsyn,
som vi lige har købt til køkken alrummet.




Jeg ELSKER det,
og den medfølgende fjernbetjening er også bare super flot.
Passer perfekt ind, og kunne således ikke være meget bedre.






Nå, tilbage til arbejdet.
Lidt øv, men sådan er det nogle gange, 
at aftenerne må tages til hjælp.

Vi ses :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar