lørdag den 11. februar 2017

Sol over land og by - og ind af mine vinduer :-)

Er der noget bedre end weekender?
Nej, vel :-)
Her til morgen vågnede vi til sol over land og by.
SMUKT var det, og man FÅR altså bare mere energi og bliver i bedre humør, når solen er fremme.
Billeder måtte der også tages,
og denne gang med Sofie's nye iphone,
da den tager bedre billeder end min 5S'er :-)
 

Farverne i stuen er holdt i hvide, grå og sorte farver,
tilsat en masse grønne planter :-) 

Se engang hvor solen skinner ind og lyser det hele op.


 

Se engang hvor stort mit spøgelsestræ er blevet!!!
Den er SÅ smukt med sine små grågrønne blade,
og min lille abe, som jeg fik i julegave,
er kommet frem og stå ved siden af planten.

Er han ikke bare sød? - det lille pus.
Han har allerede fået MANGE møsser :-)

Plakaten i baggrunden er med Gøg og Gokke.
To amerikanske komikere, som vi så vældig meget i fjernsynet, da jeg var barn.
Jeg tror slet ikke, at de sender Gøg og Gokke film længere :-(
Lidt øv, for sjove var de, og det kunne være sjovt at se dem sammen med mine børn :-)


 

Væglysestagerne er fra DayHome og de tre lysestager på reolen er fra Broste Copenhagen.
Den hvide stjerne fra House Doctor blev ikke pakket ned sammen med de øvrige julesager,
men fik lov til at blive fremme og pynte lidt endnu.

 

Steward bordet fra Norrmade, som jeg købte for et år siden,
er ét af de bedste køb, jeg har gjort.

Det er bare SÅÅÅÅÅÅÅ fint,
og fungerer som opbevaring til mine små grønne planter.

Smart er bordet også, da man selv kan vælge,
om man vil anvende alle 3 bordplader, eller om det kun skal være to eller sågar én.
Ét bord og 3 muligheder!!
Fås i sort eller - som mit - i hvidt.




 Batikpuden er købt enten i Bahne eller i Inspiration.
(De to butikker ligger liiige ved siden af hinanden i Roskilde,
så det er ikke altid jeg kan huske, om det var den ene eller den anden butik, jeg var inde i :-) )

Min fin er dden i grå, hvide og sorte farver,
og HELT blød er den også :-)


 

Kaffe må der til på sådanne stille og rolige morgener :-)
Ikke noget bedre end at kunne sidde i fred og ro og nyde en dejlig kop kaffe.


 

Se engang min lille kaktussamling i vinduskarmen!!!
Den i midten købte jeg i går,
og STAK mig vældig meget under transporten hjem!!!
Hele aftenen måtte jeg sidde og pille bitte, bitte små nåle ud af fingrene.
Det var GYST, men hvad gør man ikke for at få fingre i en fiiiin kaktus.




Og nu vi taler om grønne planter, så se lige engang denne FLOTTE plante,
jeg fik af min mor i går.

"Perler på en snor", hedder den, og dens latinske navn er "Senecio herreanus".
Jeg har læst mig frem til, at den både trives i lys og halvskygge,
og at den tåler at tørre ud mellem vandingerne.
SÅÅÅÅ I kan nok se, at den så passer vældigt fint ind i det lille casa :-)
Nu skal jeg bare have købt en krukke til den,
som både skal være høj og bred,
så den har god plads til at vokse.



 

 

Fredag aften var sønnen hjemme,
og det var SÅ hyggeligt at sidde hele familien samlet og se "X-faktor"
(hvor Morten HELDIGVIS gik videre :-))

Christian ELSKER hunde, men han er også vokset op med dem.
Vores lille Freja-pige, der snart er 2 år, får en ORDENTLIG KÆLETUR af Christian,
og hun NYDER det lige så meget, som Christian gør :-)




Lille Freja i hopla efter en gåtur i sneen.
Det er vist i øvrigt snart på tide, at jeg klipper hende :-)

Og hun er så dygtig, når jeg går i gang med saksen.
Sidder HELT stille og venter bare på,
at det bliver overstået for denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar