søndag den 15. januar 2017

En dejlig søndag



Sikke et vejr vi vågnede op til i dag.

Sol over land,
og I kan da også lige tro, at vi nyder det.


Sofie og jeg har ligget og hygget i sengen indtil kl. 11.30!!!
Med morgenmad, ipad og hund.
MEGET hyggeligt :-)
Henrik har vagt hele denne uge,
og har derfor været meget afsted,
så der har bare været os to.


Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har ligget en hel formiddag i sengen,
og bare slappet af.

SÅ SKØNT!!!


 

Jeg har endelig fået fat i min gode grønne te med citron igen.
Den smager SÅ godt, og jeg har savnet den.

Jeg laver altid en hel kande ad gangen,
og drikker den så i løbet af 1 eller to dage.
Har ikke noget imod at netop denne te bliver kold,
for den smager faktisk ligeså godt varm som kold.


 

I går formiddags var vi et smut til Roskilde,
og her fik jeg købt en buket hvide liljer,
som nu står og pynter her på sofabordet.
Glæder mig til de springer ud.

 

Jeg er så glad for vores nye reoler.
De passer perfekt ind i både stue og køkken alrum.


 

Som I ved flytter jeg altid rundt på tingene,
og nu står denne fine, fine plante altså placeret på reolen i stuen.

Det er en Corokia Cotoneaster, også kaldet spøgelsestræ,
og er en super nem plante at holde.
Den skal vandes moderat - endelig ikke for meget -
og kan stå i både stærk sollys og mere skyggefuldt.
Jeg har i hvert fald haft den stående alle mulige steder i huset,
og den trives lige godt :-)
En smule legakugler i bunden
- eller et par sten -
er et godt tip til denne plante,
så du ikke risikerer at den står og sopper i vand.


 

Det ville være SUPER flot med en PH bordlampe på reolen.
Ikke nok med at PH lampen er utrolig flot,
så giver den også et super godt lys.

På et tidspunkt vil jeg altså have fat i sådan en sag :-)


 

Min lille abe!!
Som jeg er SÅ glad for er flyttet over i den modsatte side af reolen,
så jeg bedre kan se den :-)

ER han ikke bare sød?


 

Og her er han kommet op at hænge i væglysestagen fra Day Home.
Nååå, han er så fin, er han.


 

Gyngestolen med rendyrskindet er kommet tilbage på sin plads, efter juletræet kom ud.


Ihh, hvor jeg altså SAVNER juletræet.
Elskede når det stod tændt og lyste så fint op.
men det GÅR jo ikke at have et juletræ stående langt ind i det nye år,
selvom det såmænd ikke var begyndt at fælde endnu,
men hang med næbbet, DET gjorde det.
Jeg gjorde derfor kort proces, og klædet det af, og satte det ud.

Slut for denne gang - desværre :-)



 


 

En god hyggekrog, som indbyder til at læse bøger og slappe af.


Mine fine guldstjerner, som i år hang i vinduerne,
er også pakket væk.
SAVNER dem, for de er bare så fine.
I aften er vi inviteret på restaurant, da svigermor/farmor holder fødselsdag.
Bliver lidt spændende, for jeg har ikke været der før.
Så I kan nok se.
EN DEJLIG SØNDAG ER OG BLIVER DET I DAG :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar