fredag den 27. juli 2018

Et lille DIY projekt







Kender I programmet "Sommer med Ernst"?
Det er et svensk boligindretningsprogram, og det er "hur bra som helst", vil jeg bare sige jer.
En blanding af DIY, indretning, madlavning, og krydret med spændende indlæg af historisk art.
Såååå fint og såååå inspirerende.

Lige nu ligger der faktisk 11 sæsoner af "Sommer på Ernst" på TV2 Play, 
og HER finder I DIY beskrivelser over mange af de fine sager, som Ernst laver i programmerne,
og er det mere mad- eller kageopskrifterne, I er interesseret i, finder I dem HER.

I finder også begge links i højre side her på bloggen :-)
Er jo såååå praktisk med de links, synes jeg.





Nå, men, inspireret var jeg, og havde jo egentlig planlagt en del DIY projekter, som jeg ville lave her i min L A N G E dejlige sommerferie.

Men, men,  men.

De første uger blev brugt dels i sommerhus og dels til blot at S L A P P E af.
DET havde jeg brug for og desuden var det også alt for varmt at lave noget andet end blot at gå på stranden, tøffe lidt rundt og nyde haven, hjemmet, hundene og ikke mindst børnene :-)




Men i går fik jeg lyst til at lave noget andet, end blot at slappe af.
Det KAN også blive for meget med al den uvirksomhed :-)

Frem med malerbøtte, malerrulle og pensel,
og så fik hylderne over sofaen en gang hvid maling.







Pga. varmen tog det ikke lang tid om at tørre mellem lagene,
og efter 3 strøg maling var jeg færdig :-)

Stålhylderne var nu forvandlet til hvide hylder, som ligesom svæver over sofaen.
Ihhh, det var hyggeligt, det her :-)




I formiddags kunne jeg så sætte tingene op på hylderne,
for jeg ville gerne have at malingen var hærdet helt, inden jeg begyndte at sætte ting på det.




Englen er købt på julemarked i vores kirke, og guldstenen er fra et besøg i en grotte i Italien.
Beholderen/krukken i smedejern af købt i en lille gårdbutik, der lå her i vores lille by, men som nu desværre er lukket.
Den er super flot med en hængeplante i.








Jo, det blev rigtig fint og jeg er meget tilfreds med resultatet :-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar