søndag den 22. juli 2018




Herre du milde!!

Jeg kan simpelthen ikke huske, HVORNÅR vi sidst havde så vidunderligt et forårs- og sommervejr.
Måske skal vi helt tilbage til barndommen, hvor samtlige sommerferiedage syntes at være belagt med varme og solskin en masse :-)


Jeg kan slet ikke udtrykke, HVOR meget jeg nyder dette sommervejr,
og i går aftes var vejret jo "hur bra som helst", som svenskerne siger,
og som specielt er et yndet udtryk af Ernst Kirchsteiger, som er vært i det fænomenale program "Sommer med Ernst", som er et kombineret bolig- og madprogram.
Den mand, altså :-)
Sikke han kan!!!!

Lige nu kan I se programmet på TV2 Play, ja, faktisk samtlige 11 sæsoner.
Blot et tip, såfremt I mangler et godt program at se om aftenen :-)

Jeg kan LOVE jer, at I bliver inspireret :-)





Et rigtigt sommerbord blev dækket op i går.
Så dejligt og så fint.

De smukke roser kom min egen dejlige søn, Christian, med,
og tror I at JEG BLEV GLAD!!!!
Så fine og PERFEKT i farven, og de skulle naturligvis indgå i borddækningen :-)

Jo, jeg er MEGET heldig med den dreng altså :-)




Masser af puder på stole og bænke, så man sidder blødt og behageligt.



Lyngby krystalglas, som vi fik af min mor og lillebror i sølvbryllupsgave.
Er såååååå glad for dem :-)




Tallerkenerne er ligeledes fra Lyngby Porcelæn, og er fødselsdagsgaver.
Vinglassene købte vi på en ferie i Frankrig tilbage i 2000.




Den perfekte rosa farve rose med den dybe grønne farve blade er en af ynglingsroserne.




Dugen er en hvid tyk hørfarvet sag fra Broste Copenhagen købt på udsalg på nogle år siden,
er er ofte den jeg bruger i borddækningen, fordi den er SÅÅÅ lækker.




Så mangler blot maden.
Den stod på gril med flødekartofler, salat og hjemmelavet dressing.
Fik dog ikke lige tænkt på at få taget billeder af det, desværre.




Efter maden gik vi en tur i området,
som jo bare tager sig så godt ud om sommeren.

Begge hunde nød at løbe rundt.




Henrik med kirkegårdsmuren bag sig, og med den smukkeste udsigt foran sig til åben marker og med udsigt helt ind til Roskilde.




Christian og Sofie gik ikke med på hele turen, da de stoppede ved fodboldbanen, og spille lidt fodbold.
Sofie er nemlig blevet MEGET glad for fodbold, og hvem bedre end storebror er til at træne lidt teknik med hende, men vi andre gik videre rundt i vores lille by og nød samværet og det gode vejr.
Jeg glemte helt at tage billeder af de to skønne unger, hvilket var virkelig trælst.

Læg mærke til den FLOTTE bluse Tine har på.
Elsker farven og det lækre tynde stof :-)




Danmark dejligst, eller hvad siger I :-)






Vores smukke, smukke hvide kirke med rødt tegl.
SÅDAN skal en kirke se ud, synes jeg :-)






Jo, sådanne aftener er værd at sætte ind i mindebogen,
og tage frem når mørket og vinteren sætter ind senere på året.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar