onsdag den 22. januar 2014

Hvis jeg frit kunne vælge




Som jeg har skrevet om i tidligere indlæg her på bloggen kan jeg lide mange forskellige stilarter,
når det kommer til bolig.

Men hvis jeg frit kunne vælge, og valget skulle falde lige her og nu, ved jeg PRÆCIST,
hvordan mit drømmehjem ville se ud.

En ældre lejlighed midt i Roskilde by med en altan i sort smedejern.
Stuk i lofterne og gerne med skrå vægge.


Smukke hvide vægge, som her på billedet ovenfor, og væggene skulle selvfølgelig være tapetseret med filt, som jeg har det nu.
Giver så smukke vægge, synes jeg.

Et stort gammelt sprossevindue i jern fra en nedlagt fabrik
ville jeg bruge til at dele rummet op mellem stue og gangen/hallen,
som vist på billedet ovenfor.
Det er VIRKELIG rigtigt, rigtig flot og giver rummet et industrielt præg,
som jeg er så vild med.

Jeg ville HELT sikkert også vælge at én af væggene skulle stå med rå mursten.
Og væggen skulle PRÆCIST være som Gry's fra bloggen 'HG Home', som du kan se HER.
JEG har ikke set en flottere væg, og TÆNK murstenene kan købes i Aalborg, traalaaaaa.
Har nemlig undersøgt det :-)


Valget mellem sildebensparketgulve eller betongulve, der efterfølgende er lakeret med epoxy,
som vist ovenfor, er jeg ikke helt afklaret med.
Begge er utrolig flotte muligheder, men umiddelbart ville valget nok falde på betongulvet med epoxy.
Det er virkelig, virkelig smukt, og samtidigt super nemt at vedligeholde.


Drømmehjemmet skulle SELVFØLGELIG også indeholde en brændeovn.
Jeg ELSKER brændeovne, elsker hyggen ved brændeovne og ikke mindst varmen derfra.


Smuk, smuk åben forbindelse til et smukt og meget enkelt køkken.


Super god ide med vindue mellem stue og køkken,
som dermed også tilfører mere lys, som man jo ALDRIG kan få nok af.


Elsker sofabordet i sort, som jeg også ville vælge i mit drømmehjem.

Min hvide reol, der hænger på væggen i stuen, ville jeg sætte store industrielle hjul under,
dels for at tilføre reolen et lidt industrielt præg og dels for at kunne flytte rundt på den,
når jeg havde lyst til at møblere om :-)

Og ellers skulle indretningen være i stil med mit ynglingshjem,
som ejes af Åsa fra bloggen '@my casa', og som jeg tidligere har skrevet om.
Se Åsa's smukke hjem HER.


Her et kig fra stuen og ud i gangen.
Smukke døre med smukke håndtag.
Sprossevinduet og gulvet.
Jeg elsker det!!!


Elsker de gamle bjælker i loftet.


Smukt, smukt maleri af Julie von Lotzbeck på væggen i soveværelset.
Skønne farver.
Alle billederne i dette indlæg er fra Femina.

Ja, sådan ser mit drømmehjem ud.
Er det ikke fint?

Hvordan ser dit drømmehjem ud?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar