torsdag den 2. januar 2014

Hello Thursday



Grå og regnfuld torsdag, 
men vi byder alligevel torsdagen velkommen :-)

Har lige hentet Sofie og bedsteveninden Madita i skolen.
Synes at første skoledag skulle være en K O R T dag,
så nu sidder begge piger med en dejlig varm kop kakao,
og laver lektier med brændeovnen buldrende lige ved siden af.
Ahhh, så dejligt.


Flyttede lidt rundt på tingene efter julepyntet blev taget ned i går.
Trængte til at der skulle ske noget nyt :-)
og det behøver jo ikke at være de store ændringer.


Mit elskede træfad fra Broste pyntet med lidt blomster og sorte bloklys.


 Julepuden fra Day får lov til at blive fremme lidt endnu.
Kan jo så godt lide den :-)


Min fine lille sarte blomst,
som jeg ikke aner, hvad hedder.
Men har fundet ud af, at den skal vandes LIDT, men TIT.
Plejer ikke at være en heldig kombination for mig :-)


Min søde grangren SKULLE også have lov til at blive her lidt endnu.
Passer så fint ind i al det mørke.


Fuld gang i brændeovnen på en kold regnvåd dag.


Er SÅ stolt over min hvide orkidé.
Jeg plejer ALTID at smide orkideerne ud, når de er færdige med at blomstre.
Men en kollega fortalte mig, hvad jeg skulle gøre for at få dem til at blomstre igen,
OG DET LYKKEDES!!!

Jeg er glad :-)

Tak, Berit :-)


Ét af de små grantræer har også fået lov til at blive,
og står nu i køkkenalrummet og giver dermed lidt farve til den hvide skænk.


Ikke så dårligt, synes jeg :-)


Noget mere enkelt efter al julepyntet kom væk.


Én af mine fine klemme fra Hay er flyttet ud i køkkenalrummet.


Jeg ELSKER :-) - og jeg mener ELSKER - 'krakkerne',
som jeg købte af norske Stine med bloggen 'Vintage chic'.
Passede så fint med at jeg skulle til konference i Oslo,
og så kunne jeg passende få dem med hjem.

Jeg vil SLET ikke tale om ALT DET BØVL,
jeg havde dels med at finde ordentlig indpakning til dem,
og dels med at SLÆBE dem hele vejen til lufthavnen
Heldigvis fik jeg hjælp af én af mine søde, søde kolleger :-)
og Henrik hentede os i lufthavnen, da vi nåede hjem.

Jeg købte også den fineste glaskuppel af Stine,
men den overlevede desværre ikke flyveturen hjem :-( - buhhhh.
Har så senere fået en af bedsteveninden Marlensen :-)


Er virkelig glad for mit store ur,
som jeg kan se både fra stuen og fra køkkenet.
MEGET praktisk :-)


Sofie har lavet den søde lille figur.
Desværre har den tabt næsen :-(


Praktisk med lysene lige ved hånden, 
og så pynter det ligefrem at have dem i fine glaskrukker.



Mit fine guldhjerte, som jeg købte sidste jul, 
hænger her sammen med mit hjemmelavede skindhjerte.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar