mandag den 7. juli 2014

Planter og blomster med en historie






Fine, fine frø havde jeg med hjem fra arbejdet i dag.
De skal plantes ud i haven til efteråret.

Vi har nemlig fået en god ide på mit arbejde.
Helt tilfældigt.

 


Flere af mine kolleger har de fineste, fineste planter og blomster i deres haver.
Planter og blomster, som vi andre - ikke mindst jeg :-) - er meget interesseret i,
også at få i egne haver.




Og i stedet for at tage ud og købe dem på planteskoler,
tager man frø eller stiklinge med og deler ud til interesserede kolleger.




I dag havde min chef Lone disse fine frø med til mig :-) :-)
Lupiner, Akelejer og klokkeblomst.
Alle i lilla farver.




De sødeste små klemmer var sat på de hjemmelavede frøposer.
Så SÅ sødt ud :-)


Nu glæder jeg mig rigtig meget til efteråret,
hvor de skal plantes ud.

Til næste sommer har jeg så fine planter og blomster i haven.
Planter og blomster med en historie.
Historien om mine søde kolleger :-)

DET synes jeg er sjovt.
Meget sjovere end blot at købe fra en planteskole.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar