fredag den 12. oktober 2018

Grøn te må der til





Det er nu 3 hele dage siden min trifokale linseoperation,
og synet er stadig ikke helt klart tæt på.
Det er sløret, når jeg læser på min Ipad, computer eller min mobiltelefon,
og det er jeg ærlig talt liiidt bekymret over.

Synet på lang afstand er imidlertid super, super fint,
men jeg havde også ventet at synet tæt på, ville være lige så super fint, her 3 dage efter,
men det er det altså ikke.

På mandag skal jeg til kontrol, og forhåbentlig er det blevet i orden til den tid,
ellers må der gøres noget fra Memira's hånd.
Det er helt sikkert.
Jeg holder ikke ud, at mit syn er så dårligt tæt på,
som tilfældet er nu. 

Mit arbejde indebærer at jeg sidder ved en computer,
og her har jeg altså ikke tænkt, at gå på kompromis med synet.
Så kunne jeg jo lige så godt have sparet de kr. 50.000, som en udskiftning af linser koster.

Men, jeg giver det et par dage mere, og håber at det har ændret sig :-)





I dag er sidste skoledag før efterårsferien,
så det var en glad Sofie-pige, der tog afsted til skole i morges.

Ferier er ALTID skønne, 
og traditionen tro skal sidste dag inden efterårsferien være en dag i sportens tegn,
nemlig med 3, 5 eller 10 km's løb.

Henrik tager med, som han plejer, men kommer direkte fra arbejde, og fortsætter på arbejde efter løbet.

Det plejer at være en super hyggelig begivenhed, og det er det helt sikkert også denne gang.





Jeg bliver imidlertid hjemme, for at undgå at få nogen baktusser OVERHOVEDET i mine øjne.


Det er vigtigt for mig, at skabe de bedste betingelser for at øjnene heler og synet bliver optimalt. 

Derfor har jeg også klippet min negle super korte.
Det er LANG tid siden, jeg sidst havde så korte negle,
men jeg vil undgå, at der kan være urenheder, selvom jeg vasker hænderne grundigt før de 3 gange øjendråber, som jeg skal tage hver dag.


To forskellige slags øjendråber er det faktisk, og selvom jeg plejer at være en sjuske med at huske noget flere gange om dagen - bare det at huske at tage mine vitaminpiller er en udfordring :-) - 
så glemmer jeg ABSOLUT IKKE at dryppe øjnene :-)




Så her sidder jeg og hygger med grøn te og Ipad.
Ikke så dårligt :-)




Bruger min tekande fra Kãhler, som jeg fik i fødselsdagsgave sidste år, temmelig ofte
og elsker i det hele taget det mærke.
Fyrfadsstagen på billedet er også fra Kãhler, og til jul ønsker jeg mig alle fyrfads- og lysestagerne fra Kãhler, så samlingen er komplet :-)




Lysestagerne på væggen er fra Day Home,
og dem er jeg stadig VIRKELIG glad for.




Lyshusene i reolen er også fra Kãhler,
og sidste år så jeg på nettet, at man kunne købe små lyskæder til dem,
i stedet for at bruge fyrfadslys.

DET skal jeg prøve i år, for det er meget mere behageligt,
når der ikke er mange tændte stearinlys i et rum.




Trompetvasen i hvid er fra Holmegaard,
og er en af de ældeste vaser jeg har.
Faktisk har jeg ikke brugt den i MANGE år,
indtil vi i år fik nyt køkken,
og jeg skulle rydde ud i alle køkkenskabene,
og så FANDT jeg den,
og har brugt den et par gange siden :-)

Synes den er super flot.

Den søde buttede kop i glas med underskål i aluminium (tror jeg det er), er fra Nordal, 
og købt på nettet for 8-10 år siden.
Jeg fandt desværre ud af på den hårde måde, at man IKKE kan hælde kogende vand direkte i koppen,
så går den nemlig i stykker, så nu har jeg kun 5 glaskopper tilbage, og ved faktisk ikke, om man overhovedet kan købe dem mere.

Nogen, der ved det?




Nu er det endelig freeeedag, og vi er klar til weekenden herhjemme,
og i aften er der "Vild Med Dans".


Tralaaaaaaaaaaaaaaaa


ELSKER det program, og sidste fredag var det absolut bedste af dem alle,
for her var det med musik fra, da JEG var ung,
bl.a. "Dagen efter dagen derpå" med Thomas Helmig.
Da MÅTTE jeg simpelthen op fra sofaen, og danse med.

ELSKER MUSIK og ELSKER DANS :-)

OG ELSKER AT HAVE FERIE :-)


1 kommentar:

  1. HELLO VIEWERS

    TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN $300,000.00USD FROM A FINANCE COMPANY LAST WEEK Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    Do you need a loan to start a business or pay your debts {Dr.Benjamin Scarlett Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine with a loan finance. Get your Blank ATM card or CREDIT CARD deliver to your doorstep that works in all ATM machines all over the world with the help of BENJAMIN LOAN FINANCE the ATM cards can be used to withdraw at the ATM Machines or swipe, at stores and POS. they give out this cards to all interested clients worldwide, If you need a loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Email drbenjaminfinance@gmail.com

    THANK YOU ALL

    SvarSlet