onsdag den 10. oktober 2018

Dagen efter en trifokal RLE-operation





Sidder nu og nyder en kop kaffe i køkkenet, mens jeg skriver dette blogindlæg.
Sofie er i skole og Henrik på arbejde,
så jeg og de to hundevapser har huset for os selv.




Det er dagen efter min trifokale RLE-operation, som er en linseudskiftning.
RLE står for Refractive Lens Exchange, og er en kunstig flerstyrkelinse.

Jeg fik den foretaget i går morges, og allerede om eftermiddagen kunne jeg se en væsentlig forbedring i forhold til mit syn på afstand.
Mit syn tæt på er dog stadig noget sløret, og her til morgen har jeg også en fornemmelse af, at have et hår i højre øje, der generer lidt.
Har dog lige talt med Memira Øjenklinik, og fik at vide, at det er helt normalt, og vil forsvinde igen.




Jeg var åbenbart mere nervøs i går end jeg selv vidste af,
for da Henrik og jeg kom hjem,
hyggede vi først med lidt slik og et par afsnit af "Huset på Christianshavn",
som vi begge elsker at se :-),
hvorefter fruen faldt i søvn på sofaen og sov i flere timer!!




Operationen var allerede kl. 9.00 om morgenen, så Henrik og jeg kørte afsted kl. lidt over 7,
da jeg af erfaring ved, at der er MEGET trafik ind til København om morgenen.
Vi var der 20 minutter i 9.00, så det var jo perfekt.

Vi blev mødt af et SUPER SØDT OG PROFESSIONELT personale.
Alt var trygt, godt og professionelt,
og 2 timer senere var Henrik og jeg ude af døren igen.
Selve linseudskiftningen tog kun omkring ½ time,
så det må man jo sige er vældig hurtigt.
Det gjorde slet ikke ondt, men var selvfølgelig lidt ubehageligt.

Henrik kiggede noget, da jeg kom ud i venteværelset til ham,
for mine pupiller var FULDSTÆNDIG udvidet,
så det så ud som om, at jeg havde sorte øjne :-)
Det måtte jeg lige selv se i et spejl, og det var altså MÆRKELIGT at se sig selv,
med helt mørke øjne, i stedet for mine sædvanlige blå øjne :-)




Den første uge efter operationen må jeg ikke løbe, løfte tunge ting, have makeup på, gnide mig i øjnene,
og helst heller ikke have creme i ansigtet, og sidstnævnte er altså det sværeste, synes jeg.

Jeg føler min hud i ansigtet HIGER efter en ansigtscreme og min sædvanlige ansigtsolie,
men det må jeg bare komme igennem.
Det vigtigste er at alt forløber godt, og at jeg gør det optimale for hele processen, og det gør jeg!




Jeg ved godt at ens syn med alderen bliver dårligere, og derfor vænner man sig også til at have nedsat syn. 
Derfor er det SÅ MEGET MERE FANTASTISK at kunne se ALT fuldstændig TYDELIGT på afstand.
Jeg anede f.eks. ikke, at en af naboernes store, høje grantræ havde KOGLER!
Det har jeg jo ikke tidligere kunnet se, men det kan jeg tydligt se nu :-)

Tænk engang at have boet her i 20 år, og først opdage det nu.
Ikke at det betyder så meget at kunne se nogle kogler på et grantræ,
men mere at mit syn på afstand er blevet så super, super godt.
JEG ER SÅÅÅÅÅ GLAD.

Nu mangler jeg så bare, at mit syn tættere på, også bliver lige så godt,
men mon ikke også det sker, efterhånden som hjernen får indstillet sig på de nye afstande?
Det HÅBER jeg i hvert fald, og det er også hvad Memira Øjenklinik siger vil ske.

Før kunne jeg jo se godt tæt på, men ikke på afstand,
og det skulle jeg jo ikke så gerne miste.

Jeg må bare være tålmodig.
Det er jo også kun første dag efter operationen, og allerede indtil nu er der sket meget.





Nu vil jeg se at få noget tøj på og tage Freja og Snuppi ud på en gåtur i det dejlige vejr.
MED SOLBRILLER PÅ, naturligvis :-)




1 kommentar:

  1. HELLO VIEWERS

    TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN $300,000.00USD FROM A FINANCE COMPANY LAST WEEK Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    Do you need a loan to start a business or pay your debts {Dr.Benjamin Scarlett Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine with a loan finance. Get your Blank ATM card or CREDIT CARD deliver to your doorstep that works in all ATM machines all over the world with the help of BENJAMIN LOAN FINANCE the ATM cards can be used to withdraw at the ATM Machines or swipe, at stores and POS. they give out this cards to all interested clients worldwide, If you need a loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Email drbenjaminfinance@gmail.com

    THANK YOU ALL

    SvarSlet