fredag den 14. april 2017

At være på malerkursus





Mandag og tirsdag var Sofie og jeg på malerkursus
hos dygtige Margit Peters på Frederiksberg :-)

Du kan læse mere om Margit Peters HER.

Et kursus med maleri af den type, som jeg lavede denne gang, koster kr. 2000,-,
som også inkluderer et lærred i målene 60 X 60 cm.

Ellers er prisen kr. 1500,- inkl. lærred i samme mål,
som ovenfor nævnt.


 

Som altid kom vi begge hjem med de fineste malerier,
og havde haft et par skønne, skønne dage i kreativitetens navn.


 

Margit har malerværksted i et skønt lyst kælderlokale på Frederiksberg,
og dette er udsigten fra kældertrappen :-)


 

Skønne gamle bygninger ligger på rad og række
med butikker og cafeer lige rundt om hjørnet.


 

Vi startede denne gang med at kigge i diverse bøger og magasiner
til inspiration.


 

Snart var Sofie dog i gang med et skønt maleri af én af hendes ynglingsmotiver:
En ugle :-)

Margit har også diverse skabeloner, man kan bruge i malerierne,
men Sofie foretrækker at male frit fra hånden.


 

Timerne flyver afsted, når man hygger sig.


 

Billedet ovenfor er taget om morgenen på anden dagen,
hvor bunden på mit maleri er blevet tørt,
og NU er det så tid til at male figuren på billedet på.

Det er mit første maleri med en person,
så jeg er noget spændt på,
hvordan det vil blive.


 

Ind imellem lagene af maling, som skal tørre for hver gang,
viste Margit mig imens, hvordan man tegner med kul.

Margit tegnede den fine, fine tegning til venstre,
og bagefter skulle jeg prøve,
og det blev så til tegningen til højre.

Man kan godt se, at Margit har talent for kultegninger,
for hun tegnede den sindsygt hurtigt,
og med let hånd, og den blev bare så flot :-)


 

Jeg fik begge tegninger med hjem,
så nu skal jeg blot have købt et par rammer,
og så skal de op at hænge.


 

Frokosten blev indtaget på en lille cafe rundt om hjørnet.


 

Vejret var både koldt og blæsende,
så det var med at pakke sig godt ind.


 

Sofie ELSKER at gå på cafeer,
og vi havde det rigtigt hyggeligt her,
og spiste nogle super gode sandwich.


 

Så langt var jeg kommet før frokosten på anden dagen,
og snart var den helt færdig.

Mangler kun æblet i hånden,
og at lakere maleriet.


 

Da den var færdig hængte jeg den op på den hvide væg,
så farverne rigtigt kunne fornemmes.


 

Passer godt til den gamle lysestage :-)


 

"Blooming", kalder jeg maleriet,
og i hånden, som hun gemmer bag ryggen, holder hun et æble.


 

Og her har maleriet fået plads.
I stuen mellem sofaen og vinduet.




Samme dag gik jeg i gang med at sy nye pudebetræk
af noget stof jeg havde liggende,
og som passede perfekt ind i farverne på billedet.

Sammen med puden fra Tine K,
som jeg købte sidste forår,
og de lyselilla tulipaner
har stuen nu fået en hel ny farveskala.

Fra hvide, grå og sorte farver,
til blågrønne og lilla farver.

Meget passende til foråret, ikke sandt? :-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar