fredag den 8. maj 2015

Så blev det freeeeeeedag :-)






og jubiiiiiiii for det :-)

Dagen startede TIDLIGT i det lille casa,
så inden Sofie skulle afsted til skole,
var der gjort rent,
og sat vasketøj over!!!

Dejligt at få det tidligt fra hånden,
så man har resten af dagen
i et duftende og rengjort hus :-)



I går lovede jeg jo at få tage nogle billeder
af mine to nye stiklinger,
som jeg hentede i går aftes i Frederikssund hos Holger Pedersen.
Hold op, hvor havde Holger og hans kone MANGE planter,
og vældig fine planter var de alle.





Her står min lille fine pilea peperomioides stikling,
som jeg jo eftersøgte her på bloggen for et par dage siden.
NU HAR JEG MIN HELT EGEN!!!

Straks jeg kom hjem plantede jeg den om
i en nyindkøbt potte til lejligheden.
Et godt tip forresten,
da jeg har købt den i Bahne for kun kr. 40,-.
Billigt, billigt.

Det lille maleri man kan skimte bag planten,
har Sofie malet, da vi begge var på malerkursus i vinterferien hos Margit.

Lysestagerne er fra Georg Jensen,
og er nogle som jeg har haft i en del år efterhånden,
men lige flotte er de den dag i dag, synes jeg.




Se, er den ikke bare fin?




Jeg glæder mig så meget til at følge den,
og skal her i weekenden havde googlet lidt mere på nettet 
om den optimale pleje af denne lille trolderik.




Det eneste jeg ved er,
at den IKKE må stå i direkte sollys,
og slet ikke i et sydvendt vindue.

Nu har jeg kun syd- og vestvendte vinduer,
bortset fra Christians værelse, nu træningsrummet,
som har østvendt vindue,
og så det lille matterede vindue,
vi har på det store badeværelse.
Men det ville da være ÆRGELIGT,
hvis den skal stå derude,
og kede sig.
PÅ ET BADEVÆRELSE!

Så jeg prøver mig lidt frem,
og undlader blot at sætte den i en vindueskarm,
mon så ikke det går?




Den anden plante,
som jeg fik af Holger Pedersen i går,
er denne leopardstik.




DEN er jeg MEGET spændt på,
og har fået et link af Holger Pedersen,
hvor jeg kan læse en hel masse om den.

Bliver sååå spændende.




Min fine buket fra Stændertorvet i Roskilde
synger vist på sidste vers,
og må skiftes ud i dag.
Men så har den også stået og pyntet fint i flere dage.




Hvad siger I så????
DET ser da i hvert fald ikke særlig pænt ud,
og er HELDIGVIS et sjældent syn herhjemme :-(

Onsdag aften gik vores vaskemaskine i stykker.
Pludselig kom der en frygtelig larm fra den,
og da vi kom ud og åbnede lågen,
kunne vi se at den slet ikke havde vasket servicet ren.

Vi prøvede igen næste morgen,
men uden resultat.
Den gamle Siemens opvaskemaskine 
var unægtelig afgået ved døden 10 år gammel.
Jeg bestilte derfor en ny over nettet i går morges,
som kommer i dag!!!, tralaaaaaaaaaaa.

Igen en Siemens, og igen i stål.
Det synes jeg er så pænt til vores køkken.
Tror I der er én, som glæder sig til at den kommer?
Og straks den er sat til, skal den prøves af.
Derfor vaskede vi ikke op i hånden i går efter aftensmaden :-)

Tænk at man kan vænne sig så meget til at have en opvaskemaskine,
at det eneste vi så på, da vi skulle bestille en ny,
var HVOR HURTIG VI KUNNE FÅ DEN HJEM :-)

Da vi flyttede ind i det lille casa i 1999,
havde vi ikke tidligere haft opvaskemaskine,
men troligt stået og vasket op i hånden, år efter år.
Det var derfor den rene luksus,
bare at kunne nøjes med at skylle af,
og sætte det ned i - den gang - hvide opvaskemaskine,
som kort tid efter havde vasket og tørret det hele af.

DET bliver man altså afhængig af,
så derfor var der heller ingen tvivl i vores sind om,
da vores gamle Siemens satte ud onsdag aften,
at den PRONTO skulle erstattes,
og den kommer så i daaaaaag, tralaaaaaaaaaaa,
hvor det er freeeeeeeeeeeedag, 
og vi snart har weekend.

Så bliver det ikke bedre, vel?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar