lørdag den 23. november 2013

Kærlighed ved første blik


Sådan havde Sofie det første gang hun så hendes lille kanin Mille.




 



Lidt morgenhygge i sengen - med en lille godbid :-)

Jeg må indrømme at jeg har det lidt svært med at Mille skal være ude, når det er koldt og mørkt, så jeg henter hende tit ind, både om morgenen og om aftenen, så hun også kan mærke at vi er til.

Helst så jeg at vi fik et indebur til Mille på Sofies værelse, men her er vi ikke heeelt enige, Henrik og jeg.

Det er jo ikke første gang vi har kanin. Christian havde også en sød én af slagsen. Ninus hed den, og den boede inde hele året rundt, og kom kun ud i udeburet om sommeren, når det var tørt og varmt.
Indrømmet, det grisede noget med et indebur, men til gengæld sov man bedre om natten, synes jeg.

Nu har jeg fundet den store tykke plaid til Mille frem, som jeg lægger hele vejen over buret med sten ovenpå, så den ikke blæser af. Den er så stor, at jeg kan trække plaiden hele vejen rundt om buret - og også dække til foran i tilfælde af snevejr.
Buret bliver skiftet én gang om ugen, og der kommer et tykt lag savsmuld i bunden om vinteren og masser af hø og halm.
Selvom vi har købt et lille træhus til Mille, som står i den ene ende af buret, er Mille så kvik, at hun bygger en hel hule af halm og hendes EGNE pelstotter, og så ligger hun derinde og hygger sig.
Jeg siger jer, at der er lunt derinde :-)

Jeg TROR virkelig ikke, at Mille fryser om vinteren, men alligevel ville jeg have det bedst med, at hun var indenfor - hos os andre :-)

Hvordan har I det med kaniner? Er jeres ude eller inde om vinteren?

2 kommentarer:

  1. Herlige billeder
    God Weekend :o)
    Marie

    SvarSlet
  2. TUSINDE TAK, Marie og god weekend til dig også :-) I dag har jeg også fundet mine Tine K kugler frem. Pynter så fint.
    Kram Jeanette

    SvarSlet