lørdag den 9. juli 2016

Kløverhuset og FERIE!!!!





Sommerferie!!!!

Endelig, endelig, endelig :-)
Og i hele 4 uger!!!
SÅ BLIVER DET IKKE MEGET BEDRE :-)


Først må jeg lige introducere jer for,
tralaaaaaaaaaa

KLØVERHUSET

Sofie's nye klubhus og et projekt, som blev igangsat for nogle uger siden.
Sofie ønskede sig nemlig SIT EGET HUS,
som hun kunne indrette præcist, som hun ville.

Så i stedet for et legehus, som hun brændende ønskede sig i fødselsdagsgave til formålet,
blev skuret i haven ryddet, og Henrik satte en væg op, som opdelte det i to rum.

Et MEGET lille rum til os til opbevaring af værktøj, havehynder m.m.,
og et større rum til Sofie.

Imens Sofie var på spejderlejr blev væggen sat op,
og jeg malede rummet efter arbejde.

Sofie blev SÅÅÅÅ glad, da hun så det,
og nåede på den ene dag hun var hjemme,
- inden hun skulle på sommerferie hos Bedste og senere to dage hos hendes gudmor Tine -
at sætte flere projekter i gang i form af indkøb af stof til gardiner, plaid og puder,
og så blev lørdagen ellers brugt på syning i stor stil.

Alt stof er således valgt af Sofie og veninden,
og de HYGGEDE sig, kan I tro :-)


 

Sengen i jern er købt via Den Blå Avis for sølle 250 kr.
Sofie anede ikke, at jeg havde købt den,
og blev vældig glad, da hun åbnede døren og så den.

Blondegardinerne er ikke helt færdige endnu.
De mangler at få sat snor på i hver side.




Levende lys er et no-go,
så derfor har jeg købt flere typer af ledlys,
som kan gøre det ud for rigtige stearinlys.

På billedet ser I "kronelys", som skal bruges til lysekronen.

I går blev der indkøbt ny madras,
som skal erstatte den midlertidige madras, som I ser på billedet,
og af Bedste har Sofie fået boxmadraslagen og en løber,
som vi skal hente her til morgen.

Resten af dagen i dag skal Sofie og en veninde
bruge på at male det fine gamle børnebord, som er fra Henriks side af familien,
og et fint gammelt skab, som er fra min onkel.

Jo, jo, de får travlt i dag, de to piger,
så vi håber lidt på, at solen kommer frem :-)





Lysekronen, som hang i stuen for en del år siden,
og som jeg har fået af min mor,
hænger nu i Kløverhuset, og er også en af de ting,
der får en omgang maling i dag :-)

Nederst på billedet ser i det fine gamle skab fra min onkel.

Viser billeder senere, når Kløverhuset står helt færdigt :-)
og slutter dette indlæg af med nogle billeder fra haven.










Há en dejlig lørdag.






2 kommentarer:

  1. Hej , jeg er freelance journalist fra Hendes Verden og vil gerne spørge dig om jeg kan linke til et af dine indlæg i en artikel. Hvad er din mail?

    mvh

    Sarah kirkemann

    SvarSlet
  2. Hej Sarah
    SELVFØLGELIG må du det :-) Vil kun være dejligt :-) Min mailadresse er: jeanettehald128@gmail.com
    Kh
    Jeanette

    SvarSlet