onsdag den 23. december 2015

Dagen før dagen :-)





Tænk at det allerede er juleaften i morgen!!!!

Nu er vi snart ved at være klar herhjemme.
Træet er pyntet, julesmåkagerne er bagt, de sidste julegaver blev købt i dag :-)
Således kan julefreden snart sænke sig her i det lille casa.






I år har vi det mindste juletræ,
vi nogenside har haft.
På størrelse med mig - dvs. 160 cm!!!
Sofie er vældig skuffet,
da juletræet plejer at gå helt op til loftet.

Vi har lovet Sofie,
at det IKKE sker igen :-)
"Juletræer SKAL være STOOOOORE, mor", siger hun :-)




Masser af julepynt havde vi fundet frem,
men da træet var så lille, som tilfældet var,
var det LANGT fra al pynten, der kom i brug :-)




Der er lidt mere pynt på i dag,
end I ser her på disse billeder.
I morges synes jeg nemlig at der måtte liiidt mere julepynt til,
for at det så helt ud som det skulle.




Som altid Karen Blixen's juletopstjerne fra Rosendahl i sølv.
MIN FAVORIT af alle de tre juletopstjerner, som jeg har.




Hvert år køber vi noget specielt julepynt,
som symboliserer en hændelse eller oplevelse,
fra året der er gået.
Sidste år købte vi naturligvis en garder,
da Christian var i Den Kongelige Livgarde.
I år er det dels denne fine, fine julemand købt i New York,
og dels en maraton-løber, ligeledes købt i New York :-)




Denne fine, fine julelandsby 
fik Sofie og jeg af min lillesøster,
da vi forrige weekend besøgte hende.





Sofie og jeg ELSKER den,
og den er så sød, når lysene i husene er tændt,
og julemanden med sin kane og rensdyr flyver rundt om landsbyen :-)




Sofie's valg af kalenderlys i år
faldt på denne julemand,
købt i Netto :-)

Sød er han, men ikke videre praktisk
med en nissehue, der hælder bagover,
så stearinlyset flyder ned på bordet.




I mandags var min mor og jeg på julebytur i Roskilde,
og sørme om jeg ikke gjorde en god handel :-)

Jeg har længe gerne ville have julestjernerne fra House Doctor,
men flere steder var de udsolgt på nettet,
så det var ikke rigtigt blevet til noget.

Da min mor og jeg så var inde i den sødeste butik, 'Zusammen'
ville indehaveren hellere end gerne sælge mig dem,
hun havde i sin udstilling!!!

Så jeg købte 4 stjerner i forskellige størrelser 
og i farverne sort, hvid og grå 
og skulle kun give kr. 100,- for ALLE 4!!!!

Heldige mig :-)




I går fik Sofie og jeg bagt julesmåkager :-)
Lidt senene end vi plejer,
men så risikerer vi heller ikke,
at måtte bage endnu engang,
fordi vi har nået at spise dem alle inden juleaften :-)

Finskbrød og jødekager blev det igen i år.
Smager SÅ godt og er SÅ nemme at bage,
og som altid efter Claus Meyers opskrifter.




Lidt julepynt mellem mine grønne planter,
og mit søde lille grantræ.




Kan ikke stå for det lille grantræ,
og alt det grønne passer vældig godt sammen med min 
lysestager i messing fra House Doctor.




Billederne er taget med min mobiltelefon,
hvorfor de er noget sløret :-)




Inden stjernerne fra House Doctor blev indkøbt,
hang de grå/sølv-agtige stjerner foran vinduet,
som jeg købte i Bahne sidste - eller forrige - år.

Rensdyrskindet ligger også nu under juletræet,
og ikke som på billedet her i stolen.




Og her hænger nu de store flotte stjerner fra House Doctor.
Jeg er MEGET tilfreds :-)




Hestetorvet ved stationen i Roskilde,
som har sit eget fine juletræ med lys.




Juletoget i Roskilde foran det store juletræ på torvet i Roskilde.
Det selvsamme juletræ,
som tændes hvert år lige før 1. december.




De hyggeligste boder står og pynter på torvet
med Roskilde Domkirke i baggrunden.




Søde Sofie købte i dag ENDNU en Maileg-kanin til samlingen.
Den ER altså også sød,
så jeg forstår så vældig godt Sofie :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar