lørdag den 13. oktober 2018

En tur forbi vagtlægen og øjenlægen






Lørdag morgen startede med en tur forbi vagtlægen.
Da jeg vågnede i morges havde jeg noget pus i begge øjenkroge og på vipperne,
og troede derfor at det var øjenbetændelse, og det er netop én af de ting, man skal handle på med det samme efter en linseoperation.

I går aftes havde jeg også ind imellem haft glimt af smerter i øjnene,
så straks i morges, da jeg også vågnede med pus i begge øjne, ringede jeg til Memira's akutnummer.
Der var imidlertid ikke meget hjælp at hente der.

Jeg fik at vide, at jeg skulle kontakte skadestuen og få dem til at tjekke min øjne!!!

Nu kan man jo ikke bare kontakte skadestuen, som Memira jo også burde være orienteret om,
men skal ringe til lægevagten, hvilket jeg gjorde, og fik at vide at jeg kunne komme kl. 9.00. 

Hos lægevagten i Roskilde blev jeg mødt af en super dygtig, meget sød og effektiv lægevagt,
som straks sørgede for at jeg kunne blive tilset af en øjenlæge på sygehuset.
Her skulle jeg blot møde op kl. 11.00, hvilket jeg gjorde.

Jeg blev mødt af en både meget dygtig, effektiv og grundig øjenlæge
og efter grundige undersøgelser af flere omgange, og øjendråber, der udvider pupillerne, efterfulgt af endnu en grundig undersøgelse,
kunne jeg gå beroligende hjem med den besked, at alt så helt fint ud, 
og at jeg ikke skulle være urolig.

Det er GODT GJORT, at man betaler en formue for behandling i det private regi,
og så snart noget er "galt" eller som i dette tilfælde, hvor jeg TROEDE at der var noget galt,
så er det det offentlige sygehus og deres personale, der skal træde til.

DET SYNES JEG ALTSÅ IKKE ER I ORDEN!!!!

Det er sandelig nemt og bekvemt at drive privat forretning på så ulige vilkår.

Til gengæld er jeg GLAD for at både lægevagten og øjenlægen, jeg mødte i dag, begge er ansat i det offentlige regi,
så ALLE kan få glæde af deres dygtighed, grundighed og kompetencer,
og ikke kun de, som kan betale, for at blive behandlet i privat regi.

Det havde klædt Memira, at tilbyde mig en undersøgelse på deres Roskilde klinik,
i stedet for at lade det offentlige gøre DERES arbejde,
og det har jeg sandelig også tænkt mig at fortælle dem, når jeg skal til kontrol på mandag. 

JEG ER GODT SUR PÅ MEMIRA, og samtidig SÅ GLAD for at det offentlige stadig kan bryste sig af,
at have så dygtige medarbejdere ansat, som dem, jeg mødte i dag.





Og nu til noget lidt mere positivt :-)

Den fine plante "Pletter i luften" er indkøbt som værtindegave.
Vi skal nemlig hjem til Tine og spise i aften.

GLÆÆÆDER mig.

Både til at se Tine, OG til hendes gode mad :-)
Hun er nemlig dygtig, hende Tine.

Desuden er det efterhånden nogle uger siden, vi sidst har været sammen,
så det bliver så dejligt at se hende i dag.




Håber så blot at Tine's to katte kan lade planten være.
Det er nemlig ikke alle planter og blomster, de kan lade være med at tygge i :-)




Sofie har haft en soveaftale med en veninde,
og lige nu kan jeg høre dem spille JULEMUSIK!!! :-)


Det må man vist sige, er liiiige tidligt nok :-)


Men sådan kan jeg også huske, at jeg selv var som barn.
Efterårsferien brugte jeg ofte på at lave hjemmelavede julekalender,
og så sad jeg også og hørte julemusik.
ELSKEDE julen, og det gør jeg i øvrigt stadig.




Nu vil Henrik og jeg hygge med en kop kaffe.
Det trænger vi til ovenpå denne morgen og formiddag :-)

God lørdag :-)





1 kommentar:

  1. HELLO VIEWERS

    TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN $300,000.00USD FROM A FINANCE COMPANY LAST WEEK Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    Do you need a loan to start a business or pay your debts {Dr.Benjamin Scarlett Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine with a loan finance. Get your Blank ATM card or CREDIT CARD deliver to your doorstep that works in all ATM machines all over the world with the help of BENJAMIN LOAN FINANCE the ATM cards can be used to withdraw at the ATM Machines or swipe, at stores and POS. they give out this cards to all interested clients worldwide, If you need a loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Email drbenjaminfinance@gmail.com

    THANK YOU ALL

    SvarSlet