søndag den 3. september 2017

Nye stofservietter ved at farve dem :-)







Som jeg fortalte i gårsdagens blogindlæg købte jeg tekstilfarve i Matas i går,
for at farve min stofservietter.






 Og det blev da en succes, må jeg sige :-)

Og s u p e r nemt var det også :-)




Jeg brugte en pakke grå Dylon farve,
og den skulle bare tømmes ud i tromlen i vaskemaskinen,
hvorefter stofservietterne -  i VÅD tilstand - blev lagt oven på pulveret,
og så var det bare at starte vaskemaskinen på 40 grader,
og lade den gøre resten af arbejdet :-)

Da maskinen var færdig skulle de have endnu en maskinevask, men denne gang MED vaskepulver,
og slutteligt skulle vaskemaskinen køre endnu engang.
Denne gang MED vaskepulver, men UDEN stofservietterne,
og det var det :-)

Så nemt :-)


Jeg købte stofservietterne i Ilva for omkring 5 år siden,
og har ikke brugt dem særlig mange gange,
da de var råhvide og ikke hvide.
De har derfor bare ligget i et skab, og ventet på at blive brugt.

For et stykke tid siden faldt jeg så tilfældigvis over et indlæg på internettet,
hvor man viste, hvordan man kunne forvandle et stykke ubrugt tekstil til noget helt andet, ved blot selv at farve det.

Nu skulle det altså være, så i går fik jeg endelig købt farven,
og så var det bare at gå i gang :-)




Jeg kunne godt have nøjes med at bruge halvdelen af pakken,
for 8 stk. stofservietter fylder jo ikke meget,
så de blev meget mørkegrå og i nogen belysning nærmest gråbrune,
men jeg er tilfreds.

Meget tilfreds, faktisk :-)




Så nu regner jeg med at bruge de her stofservietter RIGTIG, RIGTIG meget,
og er MEGET tilfreds med på så NEMT, 
at få noget brugbart ud at noget, som bare lå i skabet og fyldte op :-)


Kan helt klart anbefales, og er ikke sidste gang jeg prøver selv at farve tekstiler :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar