onsdag den 22. juni 2016

En weekend i fødselsdagens tegn :-)







Vores lille pige er pludselig ikke så lille mere :-)



 
12 år blev Sofie-pigen,
og det skulle selvfølgelig fejres med maner.







Hello, mes amis :-)
Sørme om der ikke igen er gået lidt for lang tid mellem blogindlæggene,
men sådan må det være, når den ene dag efter den anden går så hurtigt,
som tilfældet er.



men, men, men


SNART ER DET SOMMERFERIE
JUBIIIIIIIIIIIIII


og hvor jeg GLÆDER mig :-)






Fødselsdage er en STOR ting her i det lille casa,
og alting plejer at være planlagt i GOD TID i forvejen.

 
Det var dog ikke tilfældet med Sofie's fødselsdag i år!!!

 
Lige pludselig var der kun knap en uge til hendes fødselsdag,
og vi havde STADIG ikke besluttet,
hvornår og hvordan Sofie's fødselsdag skulle holdes!!
Helt uhørt.

 
Hurtigt søndag aften fik vi derfor lavet en fødselsdagsinvitation,
og sendt den ud til pigerne i klassen.
Vi havde allerede for flere måneder siden besluttet,
at i år blev det kun pigerne i Sofie's egen klasse, der blev inviteret.
Vi har ellers alle de andre år haft pigerne fra begge klasser til Sofie's fødselsdag,
men i år ville vi det anderledes :-)

 
Eftersom vejret jo pludselig var slået om, og ikke var det bedste,
besluttede vi os også for at holde fødselsdagen ude.

 
I år skulle vi derfor mødes på RO's Torv i Roskilde,
hvor pigerne først skulle have lidt at spise,
og bagefter skulle vi videre i biografen og se filmen "Alice i Eventyrland".







Vi havde selv medbragt dug, bordpynt, servietter og flag,
og hjemmelavede chokoladekage,
og eftersom vi var så sent ude med invitationen
kunne to af pigerne ikke komme, så der var 6 piger,
der spiste og hyggede inden vi fortsatte i biografen,
hvor de selv lavede deres egen slikpose til filmen :-)

Mens pigerne var i biografen
var Henrik og jeg ude at spise,
og nåede også at gå en lille tur,
inden filmen var færdig,
og forældrene hentede deres børn.
 

EN MEGET NEM MÅDE AT HOLDE FØDSELSDAG PÅ,
må jeg sige :-)




Morgenbordet på Sofie's fødselsdag
var pyntet i hvide, gyldne og lyserøde og pink farver,
og med det kaffestel, som jeg SAMLEDE på, at jeg var barn!!!

Ja, tænk engang.

Jeg ELSKEDE blomsterne, guldkanten og udformingen på dette engelske stel,
og ELSKEDE når min mommie og jeg tog til Roskilde på shoppetur,
og jeg skulle hen i forretningen og købe en enkelt del,
som jeg havde sparet op til (med hjælp fra min mommie :-) )
Det var ALTID en STOOOOR DAG, kan I tro :-)






Gaverne var pyntet med fint blondebånd og blomster fra haven.
ELSKER at pakke gaver fint ind,
noget Sofie helt klart har arvet fra mig.
Hun gør også MEGET ud af indpakning og pynt :-)







Et fint til morgen fødselsdagsbord
til den dejligste Sofie-pige :-)
inden vi skulle ind og vække hende med sang og flag :-)






Der var i første omgang SLET IKKE TID TIL AT SPISE MORGENMAD.
Kun gaverne fik Sofie's udelte opmærksomhed :-)



Og her er der ikke noget med
bare at rive bånd og papir af gaverne.
Næ, nej, de bliver pakket stille og roligt op.
Det har hun så IKKE arvet fra hendes mor :-)




MEGET SPÆNDT Sofie-mus.






 
Fødselsdagskagen til klassen bagte Sofie og jeg sammen,
men hun stod selv for udsmykningen,
og den blev bare såååå fin.





Om aftenen var vi ude og spise med familie og venner,
og Sofie hyggede sig rigtigt.
Men hun HAVDE SANDELIG OGSÅ GLÆDET SIG
til hendes fødselsdag, den lille muse-unge.

Et dejligt billede af mine to skønne børn,
Sofie og Christian :-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar