mandag den 24. juli 2017

Et smut i havecentret






I dag har jeg taget fat på den sidste uge af ferien :-(
Altså hvor går sådan en sommerferie altså bare hurtigt.

Sofie og jeg var et hurtigt smut i havecentret i Roskilde,
inden hun skulle over og lege med en veninde.






Hun ville nemlig så gerne have denne plante.
En Mimosa pudica, som har den egenskab, at den trækker sig sammen ved berøring.

Sofie havde set den hos en veninde, og har ikke talt om andet siden :-)

Vi fandt den i havecentret, og med hjem kom den så.




Jeg havde sat mig for at jeg ville have en brudeslør i haven.
Det skulle være en staude, så den kommer år efter år,
og det skulle være den med de lidt størrere blomster.

Og sørme om jeg ikke også fandt den :-)




Med hjem kom også Kalanchoe.
To styk faktisk i en helt fantastisk flot pink farve.






Elsker at gå rundt i et havecenter blandt træer, buske, planter og blomster,
men det er lidt farligt, for man kan altså købe sig fattig sådan et sted.




Denne lille søde sukkulent måtte også med hjem,
og jeg fandt også den sødeste krukke til den samme sted.




Den kom selvfølgelig ind på plantebordet "Steward" fra Norrmade.




Efterhånden har jeg mange forskellige slags,
og synes det ser vældig fint ud.







Jeg fik slet ikke spurgt til, hvilken farve blomst denne plante har.



Vinduskarmen blev den endelige plads, da den skal have masser af lys.




I havecentret har de også et voilere med masser af små fugle.
DET måtte Sofie og jeg selvfølgelig hen og kigge på.

Vi vil gerne have sådan et voilere derhjemme, men det er vi ene om at mene,
for Henrik synes absolut ikke om ideen.




Er de ikke søde?








Jo, man kan få meget tid til at gå i et havecenter :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar