lørdag den 18. april 2015

En dejlig dag





har det været i dag.
En dag i familiens tegn :-)

Dagen startede med en tur forbi min mor.
Vi skulle ud og købe plantekasser, 
tomatplanter, chiliplanter og agurkplanter til hendes havestue.

Nu var det nemlig tid 
til at få plantet årets kommende afgrøder :-)





Lidt planter for mit vedkommende blev det også til.
Bl.a. denne fine sag,
som skal stå i stuen og pynte.

Og se engang denne fine gamle flaske,
jeg fik af min mor.

ELSKER formen på flasken.
Den bliver helt sikkert min nye ynglingsflaske.







Og den dejligste citrontimian.
Når man klemmer bladene mellem fingrene,
kommer der den skønneste duft af citron.





Nu er det tid til at hygge med en film.
'Crocodile Dundee' nr. 2.
En rigtig god film for hele familien.

Rigtig god lørdag aften.

Vi ses :-)



3 kommentarer:

  1. Hej Jeanette. Kan se du har fået en fin eucalyptus plante til stuen. HUSK den ikke må tørre ud, så visner bladene med det samme. Taler af erfaring og jeg er ikke så go' til at huske det med vanding i tide. Men det er en fin plante og en dejlig grålig farve i bladene.
    Hilsen
    Birgit M.

    SvarSlet
  2. Kære Birgit
    Vidste ikke engang, hvad det var for en plante :-), men faldt for den med det samme, jeg så den. Tusinde tak for rådet, så MÅ jeg altså blive bedre til at huske at vande i tide, for planten er bare så fin, og det vil være synd at den visner.
    Há en dejlig uge, Birgit :-)
    Kh
    Jeanette

    SvarSlet
  3. Hej Jeanette. Hvis du prøver at gnubbe lidt på et blad, vil du få en fin duft af eucalyptus. Og ja, det er en rigtig fin plante, jeg har bare ikke været så go' til det med vanding. Held og lykke med den.
    Også en dejlig uge til dig.
    Hilsen
    Birgit M.

    SvarSlet